Visa ett inlägg
Gammal 2023-08-03, 00:39   #6
blomsson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2011
Ort: Vingåker
Inlägg: 343
Standard

Skitsnyggt är det, men också svindyrt!

Nu hör ju inte detta hemma i landskapsdesign direkt men eftersom ämnet kom upp känner jag mig "tvungen" att skriva en del av de tankar som har funnits under skalpen ett bra tag. Så ber om ursäkt i förväg.

Citat:
Ursprungligen postat av Jockes Visa inlägg
Ser verkligen skitcoolt ut! Tyvärr inte hunnit prova så mycket själv än (har inte använt Surveyor 2.0 så mycket hittills).

Bengan: Trainz+ kostar antingen 7,99USD/månad, eller 69,49USD/år. Då ingår Trainz 2022 (och en hel del annat), men tror(????) man blir av med det när man slutar betala. När jag tecknade Trainz+ så var det någon deal att om jag valde Trainz+ för ett år, så fick jag även Trainz 2022 för alltid. Rätt saftigt, men för mig som älskar Trainz känns det som en bra stöttning varje år. Har tidigare bara haft FCT-prenumeration, men det går ju tyvärr inte att ha enbart FCT-prenumeration numer, utan FCT säljs bara som stycke, eller inbakad i Trainz+.
70 USD för ett spel och då ingår inte ens allting utan man måste betala extra för det som är intressant!
Den dealen som Jockes pratar om var bättre än det som finns som standard, men var ett specialerbjudande för något år sedan.
Annars är det så att om man inte köper TRS22 separat så försvinner det inklusive allt det andra som man har betalt för när man slutar betala för Trainz+.

Det innebär ju att TRS22 utan Trainz+ "bara" är T:ANE 3.0 och om man tar Trainz+ så betalar man för samma program igen och igen och igen...
Att kalla det för en prenumeration är att ta i, snarare leasing.

Tyvärr så tycker inte jag att det är värt pengarna hur bra det än är!

Ber om ursäkt igen för att ha klivit in vid sidan om ämnestråden.

mvh
Håkan
__________________
Fd. signalreparatör på Banverket. Sjukpensionär bla pga Aspergers syndrom.
Använder numera T:ANE på en iMac (Retina, 27", -15), 24GB, OSX Sierra 10.12.6 (25/9-17)
Hemsida för nedladdning av mina objekt: https://blomsson4073.se/index.html
blomsson besöker forumet just nu   Svara med citat