Visa ett inlägg
Gammal 2017-02-07, 23:11   #22
blomsson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2011
Ort: Vingåker
Inlägg: 343
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av leoj Visa inlägg
I have a dream that one day an ATC panel should be exist inside the cabin.

Nåja..
Vore kul att det finns en 3d-panel som man kan lägga till via en punkt som gör att det går att stoppa in ATC i loken på riktigt
Alla funktioner kanske inte behövs vara fungerande, men det vore roligt med exempelvis förvarningsfunktionen för förvarning av hastigheter samt att hastighetsöverträdelse fungerar

Tror detta skulle vara ypperligt att implementera tillsammans med ett nytt signalsystem istället för att anpassa den efter ett befintligt
Det roligaste skulle ju vara att ha en ATC-panel direkt i hytten, men problemen är fler än vinsten med en sådan lösning. Bl.a så måste varje hytt som görs anpassas för en ATC-panel och också för mitt script. Risken är också att panelen blir så liten att det blir svårt att se vad som faktiskt händer. Dessutom går det inte att se en inbyggd ATC-panel om man kör utanför cab-vyn.
Istället är tanken att lägga en ATC-panel ovanför "schemaremsan" där jag tror den syns bäst och är minst i vägen, kommer säkert gå att flytta den om man vill. Tanken är att alla funktioner ska fungera, dock inte direkt förstås eftersom ATC:n i sin utformning är ganska lätt att förklara men svår att projektera...!
Jag kommer att berätta mer snart om hela ATC-systemet!

Det har varit planen hela tiden att ha ett helhetskoncept med alla de delar som jag nämner i första tråden, sedan så kommer man på mer och mer och mer...

mvh
Håkan
__________________
Fd. signalreparatör på Banverket. Sjukpensionär bla pga Aspergers syndrom.
Använder numera T:ANE på en iMac (Retina, 27", -15), 24GB, OSX Sierra 10.12.6 (25/9-17)
Hemsida för nedladdning av mina objekt: https://blomsson4073.se/index.html
blomsson besöker forumet just nu   Svara med citat