Ämne: Livesänding
Visa ett inlägg
Gammal 2015-01-21, 06:59   #19
Pursche
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Borlänge, , Sweden.
Inlägg: 1 807
Skicka ett meddelande via MSN till Pursche
Standard

God morgon. Jag provade igår och det fungerar bra. jag tittade på två banor, Tottes Norska rutt och MickeLs svenska rutt. Båda ser fantastisk fina ut. Vore jag inte lokförare IRL så skulle jag dregla med allt svenskt som trots allt finns där ute. Men för mig personligen så är det för lätt att köra RC, X2 och motorvagnar. Jag behöver svårigheter som ånglok i expert-mode. Stigningar och lutningar som gör att man kör aktivt och det är därför som jag gör Dalarna 1920. Dock ligger jag minst 2 år efter de andra rutterna i landskapsbyggande. Även allt ljud på andra datorn följer med så man hör allt och headset fungerar bra.

Så vad kan man nu göra med detta? Dels visa upp sin rutt naturligtvis men man kan också lära andra hur man gör olika saker i simulatorn. Det går också att vara inloggad med flera fönster öppna (fungerar bäst med oss som har fler skärmar). Vi kan köra en kväll med hur man lägger spår (det finns några olika tekniker för detta). Allt från industrispår till höghastighetsspår. En kväll för att visa hur man får in DEM-data kanske? Jag kommer i alla fall att ha 'öppet' när jag leker så den som vill kan komma in och komma med förslag hur jag gör allt bättre.
__________________
M v h
/Pursche
Pursche besöker inte forumet just nu   Svara med citat