Visa ett inlägg
Gammal 2022-02-16, 17:02   #82
ADDE
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Södermalm
Inlägg: 1 361
Skicka ett meddelande via MSN till ADDE Skicka ett meddelande via Skype™ till ADDE
Standard

Testversion av huvudsignal med medgivandedvärg ute för testning!

Download: https://github.com/SummerADDE/TS-Swe...2022-02-16.rwp

Att tänka på:
-Detta är endast en testversion. Jag vill inte att du ska använda denna version i din rutt! Gör en kopia av din rutt och testa assetsen i SummerADDE/SESignalsTest. Rapportera sedan tillbaka till mig här på forumet eller på github så kan jag fixa de eventuella fel som uppstår. Kompabiliteten med din rutt kan komma att brytas inför framtida releaser av de nya signalerna.

Citat:
Hej! Signalscriptet är i stort färdigt och jag söker efter betatestare. Gå in i mitt github och ladda ner signalpaketet. i TS så bocka i SummerADDE>SESignalsTest. Placera sedan ut SE SignalV2 H5 DV4 2L.

Signalen ska kunna ha med följande egenskaper:
i A-fältet så kan man skriva in siffror som ger signalen olika funktioner.
Skriver du in 1 så visar signalen stopp om nästa signal visar stopp.
Skriver du in 2 så är den länken endast växlingsväg. Huvudsignalen visar alltid rött men dvärgsignalen visar kör.
-Här undrar jag om AI-tåg passerar signalen som tänkt?
-Skriver du in 2 samt bockar i "Limited aspect" för den länken så är sträckan bortom helt obevakad och dvärgsignalen visar "Kontrollera växlar" för den tågvägen oavsett tågplacering och växellägen.
Skriver du in 3 så visar H5-signalen 3 gröna vid Kör 40.
Bockar du in "Limited aspect" så visar signalen alltid kör 40 istället för kör i denna tågväg.
Bockar du in "Approach control" så visar signalen kör 40 istället för kör om nästa signal visar stopp.

Ta gärna och testa och ge mig sedan feedback. Jag ska se om jag har tid och testa ordentligt själv med en testrutt och packa ihop en testversion för download, men man kan komma åt filerna på github direkt redan nu.

Testa också TAB-funktionen i olika lägen och se om du kan köra mot rött efteråt samt om dvärgsignalen visar "kör" eller "Hinder finns". samt skapa en scenario och kör mot rött och se om du får game over vid olika lägen.
This is only a test release. Do not use it on your official route! Compatibility may break with future stable releases!
__________________
Mvh SummerADDE

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.
ADDE besöker inte forumet just nu   Svara med citat