Visa ett inlägg
Gammal 2004-11-05, 15:38   #2
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard

Självklart kommer man vara att vara som en hök o hämta hem SST när den kommer... Och, visade screenshots är ju hur snygga som helst...

Men, jag personligen tror att det fortfartande dröjer innan man lägger MSTS/Trainz på hyllan till förmån för SST. Jag tror det för att dels så är SST:s syften inte underhållning, utan forskning och utbildning och mycket tror jag kommer att saknas jämfört med de kommersiella simulatorerna, åtminstånde i den här relesen. Framåt får man se hur saker o ting utvecklar sig eftersom koden vad jag förstår kommer vara tillgänglig och därmed teoretiskt fullt möjlig att ta vidare til en underhållnings-simulator. Att utveckla den här simulatorn vidare till en version som även uppfyller underhållnings-syfte är en betydande arbetsinsats, vilket jag inte skulle hoppas för mycket på i dagsläget.

Däremot förväntar jag mig att andra prioriterade funktioner vida överträffar det som vi idag har, just på grund av det huvudsyfte simulatorn har.

Det är bara vad jag tror just nu, innan man sett o känt på SST. Jag kan ju ha fel förståss (vilket jag ju egentligen hoppas på...)..

/Mats A

Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat