Visa ett inlägg
Gammal 2012-07-14, 00:17   #12
Mawkish
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 562
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Mazz Visa inlägg
Support för Game Pad och Task map ... blev dagens nyheter;

http://forums.uktrainsim.com/viewtop...rt=30#p1571034
Jahapp min första reaktion när jag läste detta var inte direkt positiv alls och tänkte att kontrollerstöd kändes som en helt onödig funktionalitet att lägga till något som vill kalla sig en simulator.

Nu när jag funderat lite mer på detta så inser jag dock fördelar med detta speciellt när jag tänkte tillbaka på hur det var att börja leka i simulatorn själv för första gången...en satans hög med knappar att lära sig och har man dessutom dålig koll på vad som är vad på ett lok gör det hela inte mycket lättare att komma igång. Sedan dess har ju HUD:en tillkommit som är lite mer intuitiv så detta med att kunna köra med kontroller känns bara som ett naturligt steg i utvecklingen som gör det mer tillgängligt oavsett förkunskaper och plattformsbakgrund(pc,mac,xbox,ps,wii osv.). Fler som kan komma igång lättare leder förhoppningsvis till fler som vill fördjupa sig inom ämnet tågsimulatorer dvs något som alla kanske tjänar(RS.com i pengar och oss med fler användare) på i längden? Detta var som sagt inte på min önskelista av nyheter alls men har nog ändå övertygat mig själv om att det är ett vettigt tillägg i vilket fall...taskmap:en är så klart ett mycket välkommet tillägg för hur ofta har man inte letat efter rätt spår i ett scenario!

Nåväl detta var en nyhet av flera som kommer så kanske finns det blir lite för alla smaker..håller tummarna
__________________
Försöker bygga Älvsjö godsbangård men svär mest över UVW mappning.
Mawkish besöker inte forumet just nu   Svara med citat