Visa ett inlägg
Gammal 2017-11-03, 17:35   #463
korvtiger
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 716
Standard

Stinsen:
Hmm. Blir lite nyfiken på vad du har för tåg bakom loket? Är det tungt lastat eller har lågt bromstal (få bromsade axlar kontra totalt antal axlar, tänk på att mina godsvagnar utan bromshytt faktiskt är realistiska och helt obromsade!)? För då kan ju bromssträckan bli lång!
Av vad jag kan avläsa från bilden så har du ju gjort en trycksänkning på ca 1.5 kg/cm2 i huvudledningen, vilket som du säger motsvarar fullbromsning, så det borde stanna. Kolla så att du inte har blandat ihop lok och tågbromsen bara, båda verkar ju på lokets broms, men bara tågbromsen sänker ledningstrycket. (På bilden har du alltså bromsat tåget med 1.5 kg men du verkar även ha lokbromsen ansatt litegrann, vilket du ser på reglaget längst till höger i kontroll-HUD:en nere till höger.)
Men vad menar du med att den inte "bromsar fullt"? Stannar inte loket/tåget eller tycker du bara att bromsningen är långsam?

gp3119:
Tror att detta stod på listan över saker som skulle åtgärdas på detta lok. Men eftersom Lan är utan byggprogram för tillfället lär det inte bli fixat inom den närmsta framtiden är jag rädd. Så du får nog leva med att det är lite fel!
__________________
-k-
korvtiger besöker inte forumet just nu   Svara med citat