Visa ett inlägg
Gammal 2015-04-19, 16:55   #35
Rogge
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sweden
Inlägg: 1 427
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Micke.L Visa inlägg
Skulle du kunna skicka den filen du ändrat i till mig så kan jag lägga in samma i min mapp?
Här har du den: www.averdahl.se/ts/BR442_Talent_2_Fix_1.0.zip

Packa upp med Train Simulator Utilites.

I den finns följande fixar:
  • 8-car bromsar bättre än förut
  • Inga wheel slip vid inbromsning
  • Nödbroms är omöjlig via den vanliga bromsen
  • Max acceleration är 80%
  • Dom första 7 stegen vid gaspådrag ökar med 3% per steg för att kunna hålla tex 40 km/h utan att accelerationen är för hård
  • Friktionen mot spåren är ändrad så att hastigheten inte dalar för mycket vid låg hastighet när man rullar utan gaspådrag
Ändringen för bromsarna ligger endast i Simulation-mappen medans övriga ändringar ligger i Engine-mappen, så vill du bara ha bromsändringen är det enkelt att bara radera Engine-mappen.

Engine: "...RailWorks\Assets\DTG\BR442Pack01\RailVehicles\ Electric\Talent2\Engine"
Simulation: "...RailWorks\Assets\DTG\BR442Pack01\RailVehicles\ Electric\Talent2\Simulation"

Tänk på:
För att starta tåget räckte det förr med Min Power för att rulla igång snabbt medans nu får du gasa mer från början. Min Power i originalet motsvarar 20% pådrag. Jag ville hellre ha möjligheten att kunna hålla lägre hastigheter lättare utan för snabba accelerationer som lätt gav Speeding.

Känt fel:
Dom %-tal man ser i HUD stämmer inte alltid överens med det %-tal man ser när man tryckt F5 och tagit bort HUD. Jag har inte lyckats hitta varför...

Jag velar fortfarande över om accelerationen är för hög. Jag ger aldrig fullt pådrag på en gång, utan ökar succesivt stegvis...
__________________

Mvh, Roger

Senast redigerad av Rogge den 2015-04-19 klockan 17:22.
Rogge besöker inte forumet just nu   Svara med citat