Visa ett inlägg
Gammal 2015-04-19, 14:20   #33
Rogge
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sweden
Inlägg: 1 427
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Micke.L Visa inlägg
Jag slog till på Talent jag också. Väldigt fint pendeltåg, passar bra på min bana (liknar X60 med lite fantasi).

För mig går det att bara använda A och D till gas/broms, dock tar bromsarna rätt dåligt vilket gjorde att jag nästan fick tvärnita för att hinna stanna innan plattformen var slut Det positiva med så sega bromsar är dock att man får en väldigt jämn och fin inbromsning om man planerar den i tid
Problemet med bromsarna är ett känt fel har jag sett nu och händer "bara" när man kör 8-vagnarståg. Jämför med ett 4-vagnarståg för att känna skillnaden.

För att lösa det gick jag in i 442Simulation.bin och ändrade MaxForce under DynamicBrakeSystem från 50 to 100, så nu åker man inte förbi stationer längre. Jag kör bara 8-vagnarståg, så den ökade bromskapaciteten på 4-vagnarstågen spelar ingen roll för mig. Jag andrade också så att man inte kan utlösa nödbroms via den vanliga bromsen. Jag har också ändrat accelerationen så att maxpådrag är 80% istället för 100%. Jag passade också på att ändra dom lägsta värdena så att man tex kan köra långsamt utan att Min Power får tåget att acellerera väldigt fort när man ger lägsta pådrag. (Lägsta pådrag nu är 3% istället för 20%.)

Jag ändrade också friktionen så att man kan rulla utan pådrag utan att man tappar hasighet väldigt fort. Med den nya friktionen slipper man nu även wheel slip vid inbormsningar.
__________________

Mvh, Roger

Senast redigerad av Rogge den 2015-04-19 klockan 14:23.
Rogge besöker inte forumet just nu   Svara med citat