Visa ett inlägg
Gammal 2009-02-08, 18:21   #33
korvtiger
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 716
Standard

MatsS: Ang. slutsignalerna är jag inte helt hundra på var dom ska sitta. Tror att det är på den lilla kroken som sticker ut ifrån "hörnlisten" som man kan se på Bengans första bild. Har sett den kroken även på personvagnar. Vet dock ej om dom ska sitta på kroken eller hänga från den. Har någon bilder eller vet så får ni gärna dela med er av kunskaperna. Har för mig jag sett både lyktor (tror det var på en bild från Brösarpsbanan) och "plattor" som var i typ gult med en rand på mitten. (tror det var på en bild från Nora)

Vad ska attachmentpointen ha för namn? eller är dom sådana så man kan ändra fritt i scriptet till det namn man valt?
Är alla mesher färdiga och texturerade till kopplingarna? Har börjat på en koppelkrok, men med mina ganska så dåliga kunskaper om 3D-modellering så blev dom kanske inte dom mest lyckade.

Dörrarna är animerade via dummrar och kin-filerna ligger tillsammans med resten av vagnen. Den är animerad så att den är stängd på frame 0 och helt öppen på frame 30. Var inte helt säker på om man skulle animera dom så, men om det behövs ändras så är det inga problem. Animationerna fungerar i spelet.
jag hade bara tänkt att dom skulle öppnas när man väljer det via scriptrutan, men om det är möjligt att få dom att öppnas när man lasstar/lossar så är det säkert roligt också.

Bengan: Tackar för bidraget! Kolla PM.
__________________
-k-

Senast redigerad av korvtiger den 2009-02-08 klockan 19:48.
korvtiger besöker inte forumet just nu   Svara med citat