Visa ett inlägg
Gammal 2008-12-14, 22:08   #21
korvtiger
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 715
Standard

Senaste nytt:

Det inte hänt så mycket på vagnen, och det mesta som har hänt syns knappt.
-Huvudtexturerna(eller texturen rättare sagt) är mattade (håller fortfarande på med att få till den rätta lystern)
-Dörrarna är på plats helt utan problem, gick på första försöket
-En helt egen textur till gafflarna är gjord och mappad.
-Gafflarna är borttagna från meshen och är gjorda till en helt egen.
-Hjultexturen är något mattad.
-Små justeringar i UVW-mappningen gjord på bodyn. Finns fortfarande någon liten detalj jag ska fixa.


Såhär ser det ut i dagsläget

Destå mer har hänt i mitt huvud:
Redan när jag startade det här projektet visste jag att det här med scriptade koppel var något mer än vad jag skulle kunna åstadkomma. Nu har det visat sig att jag hade rätt. Väldigt rätt. Jag har försökt att göra ett script som gör en texture-replacement och jag har fortfarande inte lyckats få ens en liten text-string att visas i scriptrutan i spelet. I själva verket har jag inte ens lyckats göra ett script som inte har "Phrase error". (fraserings fel)

Det finns ganska dåligt om tutorialer på nätet men det finns en bra som jag hittat. Dessvärre måsta man göra ett scenario till en bana för det och det finns beskrivet hur man gör det i trs2004... Jag använder trs 2006 och i den ser det inte alls ut som det står skrivet. Visst lär man sig av att bara läsa men jag tror jag måste utföra det praktiskt och experimentera själv och byta ut grejjer i scriptet för att lära mig.
Jag har försökt att få det att fungera och det fungerar till viss del. Den delen som inte fungerar är den delen av scriptet som man håller på med. Det viktiga delen.

Vi får se hur det blir med det.
__________________
-k-
korvtiger besöker inte forumet just nu   Svara med citat