Visa ett inlägg
Gammal 2008-12-05, 16:32   #19
korvtiger
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 716
Standard

"rätt smärtfritt"
Kan säga att jag satt 5-6 timmar och försökte få in eländet i trainz. Först ville inte bodyn och när jag kommit på problemet till det (att jag inte valt en engine-config vilket man måste ha även till en vagn tydligen) så var det hjulen som inte ville visa sig. Detta problem tog minst 80% av ovanstående tid att lösa.(saknad b.r.main dummer i bodyn, vilket jag fattade det som, genom mina tutorialer, att man inte behövde) Jag testade bl.a att skriva om configen som om min CMP var av tidigare version så att man använder:

bogey:______________________________________< kuid:xxxxxx:xxxxx>

Detta protesterade CMP vilt mot tills jag tog bort i configen vilken CMP-version jag använder.
istället för den skall man enligt CMP och enligt content creators guide använda någonting med:

bogeys {
_______0 {______________________________________< kuid:xxxxx:xxxxx>
_______}
}

Detta har jag fortfarande inte fått att fungera, men du kanske vet vad som är fel?
Sedan var hjulen där på rätt ledd och allt. Sedan så fick jag ändra i hjulens config 2 gånger innan animationen ville fungera rätt. Flippande ytor har jag inte heller haft, men jag har små problem med skarvar som blinkar litegrand av okännd orsak, men det är knapp något man ser i spelet om man inte sitter och närgranskar vagnen på ett avstånd av någon meter eller så.
Just nu sitter jag och fixar med dörrarna, de sitter på modellen, på rätt ställe och de öppnas och stängs(eller snarare öppnes och hoppar tillbaka till frame 0 igen.) Nu ska jag bara skriva ett script så de öppnas och stängs när jag vill.
Angående Gs med bromsplattform (i min värld Gsmb), så tror jag att jag inte kommer undan att ändra lite i huvud texturen och i UVW-mappningen som tillhör Gs utan bromsplattform (Gsub) för att få det att fungera. Har nu tänkt om lite och jag tänker köra gafflarna som en egen kuid-fil så att jag kan använda en mer högupplöst textur till dom och får mera plats på huvudtexturen där jag kan lägga bromsplattformen. Vi får helt enkelt se hur det blir.
Jag har även börjat modellera lite på kopplen, och vi får se om jag kan scripta dom själv så att dom och bromsslangarna kopplas ihop. Har även tänkt att göra med ångvärmeledningsslang till personvagnar som användes på 1900-talets första hälft.

EDIT: Föresten, det är ingen som har bra bilder på skruvkoppel som h*n kan dela med sig av?
__________________
-k-

Senast redigerad av korvtiger den 2008-12-05 klockan 17:52.
korvtiger besöker inte forumet just nu   Svara med citat