Visa ett inlägg
Gammal 2011-01-04, 02:58   #4280
Varis
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 42
Standard

Har börjat bygga på kanske lite annorlunda projekt, nämnligen spårvagnar i Lettlands huvudstad Riga. Men kanske är det ändå naturligt för mig som är född och levt där i 13 år.

Här ser ni några första bilder av banan och linjen Nr6, som för övrigt är min barndoms linje, har åkt den tiotusen gånger. Jag bygger efter kartan och avstånd stämmer nästan till 100. Hus är dock svårare, har jo inte exakt samma hus som i verkligheten, men försöker så gott det går. Stilen är i alla fall rätt. Första målet är att bygga klart linje 6 som är 8 km lång och har 21 hållplatser. Och sedan hoppa på nästa linjen, som ligger närmast. När jag är klar med första, så kommer jag att göra en film och lägga upp den på yuotube, så håll utkik. Och om intresset finns så kommer jag dela banan med er med största glädjen

Under tiden kan du läsa mer om spårvagnar i Riga. Kan vara roligt att veta hur det fungerar där, och om ni besöker staden någon gång så kommer ni veta hur man tar sig runt där i spårvagnar. http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=28702

Spårvagnar på bilder har benämning Tatra T6M och är tillverkade av Skoda
riga8.JPG

riga5.JPG

riga4.JPG

riga3.JPG

riga1.JPG

Senast redigerad av Varis den 2011-01-04 klockan 03:12.
Varis besöker inte forumet just nu   Svara med citat