Visa ett inlägg
Gammal 2011-12-12, 20:26   #6
spyfrog
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Marcus Gustavsson Visa inlägg
Helst ska det vara ett mångsidigt fordon som har rullat i stora delar av landet, och som kan göras i flertalet olika variationer baserat på en grund modell.
Jag kommer att importera modellen till Trainz, då det är den enda simulatorn jag själv kan importera till, sen kommer jag att ställa modellen till förfogande för den som känner sig manad att ta in den i någon annan simulator.
Har du tänkt dig ellok, ånglok eller diesellok? Modernt eller gammalt?

Mitt förslag är faktiskt Rc loket. Den version som finns för Trainz är väl lite gammal och den som finns för Railsimulator är väl en betalversion?
Rc loket har funnits under många år, kört i hela landet, finns i flera versioner och är väl dokumenterat. Eftersom Rc loken i högsta grad är aktiva är det ju enkelt att fixa bilder mm också.

Ett annat alternativ som redan finns men som kan behöva en uppryckning är el-F loket. Detta fanns inte i så många versioner men var ganska utbrett.
D och Da loket finns redan i bra versioner för både Railsimulator och Trainz.

Gällande ånglok så är det väl nästan bara E10 som inte gjorts av de som fanns i hyfsat stora serier? Kd och Ke loken är väl visserligen inte heller gjorda men de är väl svårare att hitta dokumentation kring eftersom de var tidigare? lan har ju gjort B och F loket. A loket kommer ju från vovven snart och E och E2 finns redan från vovven.

Om du vill göra ett ellok som inte tidigare gjorts tror jag nästan att Bt loket är ett av de få om finns att välja på. Detta var dock varken vanligt eller speciellt utbrett.

När det gäller dieselloken har du väl själv avverkat alla T lok som funnits?
spyfrog besöker inte forumet just nu   Svara med citat