Visa ett inlägg
Gammal 2009-03-11, 22:03   #67
korvtiger
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 716
Standard

Då var det dax igen!
Denna gången har jag, för att inte trötta ut er, gjort två texturer. Båda till G3.


Sj 18148. Gjord efter en leveransbild i Sj Särtryck nr. 637 från 1961. Denna version är lite smutsigare än på bilden.


NBJ 127. Den 3:e av de 4 vagnar som NBVJ kör runt med. Kommer även att göra den 4:e (NBJ 104)

MatsS håller på att testa GDJ:en och han hälsar att det är ett "gediget arbete" som ser "riktigt bra ut".
Denna vagnen lär vara klar inom några veckor till TRS. Sedan kan det ta lite tid att få den att latja ihop med STW koppel-script till TS2009.

Vill påminna om att om det är någon som vill ha en speciell textur så kan jag kanske göra den. Ska nog göra några till Sj-texturer och en till NBJ till Gs:en. Annars har jag inga planerade för några flera privatbanor om ingen efterfrågar just detta.

Sedan är det våran kära elfinka. Har inte börjat modellera på strömmavtagaren än, men jag har en ledig dag imorn så jag kanske hinner pyssla lite med den då. Sedan måste jag studera hur man ska animera den. Hade tänkt mig att den skulle fungera som mina animerade dörrar. Det enda problemet är att MatsS inte kan få det att funka i drivern utan att det leder till problem mellan olika versioner samt för Auran. Nu vet jag ej om jag skall fortsätta på det spåret och man kommer bara kunna ändra den i surveyor eller om jag ska ha den fungerande som en vanlig strömmavtagare, vilket kommer att leda till att den alltid är uppe när en AI-förare kör, och enligt sidan bengan visade så var detta ovanligt, men i gengäld så går den att höja och sänka när man kör i drivern.
Skulle kanske kunna gå att lösa genom att den är uppe bara när man har bägge strömavtagarna uppe och eftersom AI-förarna kör med en uppe (vilket man nästan alltid gör?) På så sätt stör det inte när man kör så länge man inte ha dubbla strömavtagare uppe på sitt ellok. (Vad man nu ska med en elfinka efter ett ellok till )
Men jag är inte säker då jag inte studerat ämnet så jag får återkomma.
__________________
-k-
korvtiger besöker inte forumet just nu   Svara med citat