Visa ett inlägg
Gammal 2006-01-03, 03:40   #9
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard

Nja, det är tyvärr inte så särskilt mycke i spårversioner som har fyllts på tyvärr i den här versionen av SR, det stora numret här har nog varit att justera grundstrukturerna, nya filnamn på texturer och flerpolygonvariantlösningen. De spårdelar som jag spontat har tillkommit ur Xtracks-sortimentet är 15,2m rak och 4-spårs kurvor i 2000m radie, vilket iof inte va xtracks. De bitar som jag i synnerhet saknar är 6 och 12 graders korsning, hela 3gradersväxlar, frogbitarna i 3graders-systemet, 35,2m rak. De raka bitarna som jag nämner här är viktiga delar i 3graderssystemet och kostar annars flera andra spår, såsom 15,2 gör av med 10 + 2,6 + 2,6 metersbiter. Inte bra att dom saknades tidigare, fint att åtminstånde dom kommit till nu.

Tror det dock har framförts tidigare om xtracks-delar, dock kan jag inte påminna mig just dessa är omnämnda... En kul (? ) bit som var med nu är en 13-spårig kurva i nått ojämnt radiemått... kan kanske vara bra då man anlägger 13-spåriga bangårdar...

Jag kommer att framföra önskemål om just de bitar jag saknar, bara de värsta nyrelease-frågorna lagt sig hos 3dtrains. Men, ska inventera mina egna behov ordentligt först, så jag kan göra en komplett framställan och motiven bakom.

Umgås även med tankar om svenska växlar och stoppbockar, men men... det är så mycket man vill göra...
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat