Visa ett inlägg
Gammal 2016-01-09, 18:53   #8
wase
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Haninge och Västervik, Sweden.
Inlägg: 478
Standard

Hej.
Kul med alla inlägg!!

Jag vill tala om att det är inte för min egen skull som "konvertering" från MSTS till RW skall göras. Jag bygger bara i MSTS och inte i RW (fattar noll hur det går till i RW), utan konverteringen är för Er som vill använda mina objekt i RW.

Min utmaning, är att få MSTS/OR så "maxad" som möjligt, trots att MSTS RE är ett 15 år gammalt verktyg.

Många inlägg, men fortfarande inget svar på min fråga, vilket filformat och vilken filändelse använder RW? Jag tror att jag har kommit på det själv, tack vare ADDES inlägg om tillägg till Blender. På UKTrainSim står det att Blender IA/IGS exporter 2.1 använder filändelse .IGS (3D model geometry) and .IA (model animation) till RailWorks. Kan detta stämma?

Varför jag frågar är att jag försöker att hitta en export/import koppling mellan TSM, Blender och 3DCrafter (td 3DCanvas) och kanske något annat program, utan att behöva lägga ut en enda krona på kommersiell programvara.

Hmm, ligger i kö på UKTrainSim sen två timmar tillbaka och väntar på att få ladda ner Blender IA/IGS exporter 2.1. Har avacerat från plats 36 till 21 just nu... Verkar vara stor aktivitet så här under helger...

//Wase

Senast redigerad av wase den 2016-01-09 klockan 18:58.
wase besöker inte forumet just nu   Svara med citat