Visa ett inlägg
Gammal 2010-12-28, 09:57   #27
svenolov
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Lom - Norway
Inlägg: 1 272
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bear Visa inlägg
När man ger order att köra till en Station/Industri så stannar tåget strax före denna, inte över den så att lastning/lossning kan ske vilket jag antar att är meningen.

Detta är testat och repeterbart med ett tåg bestående av Yo1s + UDFos och AJS Station 1x50s. Problemet är inte beroende av om det fordon som lastar passagerare går först eller sist i tåget.

Finns det möjlighet att få en version med nu kända buggar fixade, det börjar bli så mycket kända problem att det ibland är svårt att veta vad som är nya problem och vad som är följdfel av gammla.
Stationer och industrier har alltid varit, och är fortfarande, ett gissel om vart man ska stanna. Det beror på var stationens/industins trigger är placerad någonstans, och vilken radie den har. Det bästa är, om man vill stanna mera exakt, att använda en signal eller trackmark istället. För stationer använder jag alltid trackmarks vid plattformarna, det ger ett mer exakt stopp. Jag har inte lagt ner så mycket jobb på industrier, men jag ska titta på dom vid ett senare tillfälle.

En ny version av AP kommer under dagen, som har nya menyval, och många buggar fixade.
__________________
svenolov

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).
svenolov besöker inte forumet just nu   Svara med citat