Visa ett inlägg
Gammal 2020-11-29, 22:37   #135
benkegbg
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Fort McMurray, Alberta, CANADA
Inlägg: 1 382
Standard

Här kommer en mycket enkel karta över Bensland. Som synes är det inte många industrier, mest små samhällen och städer.
Men det är å andra sidan långa avstånd mellan industrierna så det blir ett jobb att exempelvis frakta Barley till landets enda bryggeri i Lissma. Eller att frakta gods till Benstad Hamn från andra änden av landet. Ja, det finns i alla fall lite att köra runt i när landet är färdigbyggt.

Det blir också ett knepigt jobb med att få en bra Linjekarta då möjligheten för folk att resa runt är rörigt.

Jag har gjort en stor förändring från tidigare Bensland angående detta.
Stationerna som har flera spår har inte alltid spår 1 närmast stationshuset.

Jag har i stället tänkt mig att spår/plattform får gå efter upp-ned-principen. Alltså går tåg söder ut, eller på "nedspåret" från plattform/spår 1, 3 osv.
Tåg på uppspår går via jämnt plattform/spårnr. Kanske är det så i verkligheten också, jag vet inte.

Enligt vad jag hört skulle en snygg bro, Bascule Lift Bridge, inte fungera i TRS19. Testat att ladda ner och installerat och det fungerar. Se ett litet (ljudlöst) filmklipp här.

Samtidigt kan ni se lite av hur det ser ut i Bensland (utan skuggor aktiverad) Det blir säkert snyggare med full upplösning och shadow och ultra grafik aktiverad.

Hälsningar
Benkegbg
PS. Länken till filmklippet blir inte beständigt utan raderas snart.DS
Bifogade filer
Filtyp: pdf Bensland enkel karta.pdf (80.6 KB, 14 visningar)
__________________
Benkegbg
Är president i Bensland. Ett land där ALLA älskar att åka tåg.
benkegbg besöker inte forumet just nu   Svara med citat