Visa ett inlägg
Gammal 2016-02-04, 19:34   #66
wase
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Haninge och Västervik, Sweden.
Inlägg: 478
Standard

Ingenting är omöjligt... Men man får räkna med att det kommer att ta tid, mycket tid.

Jag har lagt min Wasefors rutt på "hyllan" då jag inser att med de kraven jag har, så kommer det att ta alldeles för lång tid... Över 2100 objekt per tile! Sanslöst att RE klarar av så många objekt. Bara själva staden är just nu 11 km lång på 4 tiles med över 8300 objekt... Med hastighetsbegränsning 40 km genom stan, så tar det 17 min att passera med ett tåg... Får väl bygga klart Wasefors när jag går i pension om ett par år, då har man ju hur mycket tid som helst...

Såå, jag skall bygga 3D objekt istället, så Ni som är duktiga ruttbyggare kan bygga med svenskt material... Bönan får väl komma med en lista på vad han vill ha för objekt, så bygger jag så gott jag kan. Det vore ju kul om man kunde hålla en hög densitet med MYCKET objekt i rutten.

Sen måste man göra byggen för Söder Mälarstrand (Munchenbryggeriet mm), Norr Mälarstrand, Waterfront, Stadshuset, Norrmalm, Regeringskansliet, Gamla Stan, Slussen (Katarinahissen!!!) och Södermalm. Allt det som är synligt från Centralbron där tågen tuffar fram... Kan tänka mig att det blir ett par hundra nya byggnader bara i Sthlm.

Sen blir det Årsta, Älvsjö, Huddinge, Flemingsberg osv, med mera nya byggnader. En del går att använda de jag har gjort tidigare.

Det som ligger närmast i tid just nu, är att färdigställa snöskydden till VBSR8. Har några versioner kvar att göra.

Men som sagt, ingenting är omöjligt...
//Wase

Edit: Vid byggnation av en ny version av Sthlmsrutten måste man ta i beaktande om den skall gå att köra i MSTS och OR, eller bara med OR? Man kan göra så mycket mer om man bestämmer att den skall bara vara för OR. Framförallt när det gäller transparenta texturer. MSTS klarar inte av ett objekt med mer än två trans texturer.

Jag kan även tillägga att jag är uppvuxen, har bott och arbetat i Sthlm i 60 år så en bra Sthlms rutt ligger mig varmt om hjärtat!!

Senast redigerad av wase den 2016-02-04 klockan 20:04.
wase besöker inte forumet just nu   Svara med citat