Visa ett inlägg
Gammal 2017-06-16, 18:01   #37
benkegbg
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Fort McMurray, Alberta, CANADA
Inlägg: 1 382
Standard

Hej!
Här är en lägesrapport från "gnällspiken".
Som ni vet så tappade jag tålamodet för en tid och var på väg att radera hela TANE och slänga programskivorna i soptunnan. Men efter en övertalning så har jag nu tagit ett djupt andetag och fortsatt med ett mål: Jag ska banne mig avsluta Bensland i TANE. Jag har kommit alltför långt för att ge upp. Jag inser också att man inte kan köra på i gamla program hur länge som helst. Måste följa tidens gång och programmens utveckling. Har läst om att patchen SP2 ska förbättra spelet avsevärt, så jag kanske får upp ångan igen.

Ställer höga förväntningar och hoppas de inte blir grusade. Gäller främst att få STLs signaler att fungera fullt ut. Det är lite si och så med dessa just nu. Det märkliga är att jag bygger och installerar och de visar ljus och fungerar. Så gör jag en testkörning och de fungerar ibland och ibland inte. När testkörningen är slut och jag går tillbaka till sessionsläge och byter till ruttläge (där jag bygger) så är det antingen "julgranar" eller inget lyse alls (gäller Vsi).

Vet att det är överbelastat med signaler och har låtit datorn läsa in scriptet länge och väl, men det är ändå frustrerande att signalerna inte fungerar.
En liten tanke är att min datorn helt enkelt inte klarar av TANE. Jag har installerat att nytt videokort (Geforce GTX870M) men datorn vill inte skifta över till det, utan använder fortfarande den inbyggda grafikdrivern på moderkortet. Jobbar på en lösning på det.

Mer om Bensland kommer senare. Jobbar på en utförlig rutt-beskrivning. Bifogar de första 13 sidorna, som fortfarande är under bearbetning.
Hälsningar
Bifogade filer
Filtyp: pdf Bensland Järnvägar manual.pdf (1.51 MB, 29 visningar)
__________________
Benkegbg
Är president i Bensland. Ett land där ALLA älskar att åka tåg.
benkegbg besöker inte forumet just nu   Svara med citat