Visa ett inlägg
Gammal 2016-05-26, 23:35   #39
korvtiger
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 716
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av blomsson Visa inlägg
Hej!

Kan informera om att samma problem uppstår i TANE! Vad jag kan se så är det ungefär samma typ av felmeddelanden. Dock så sker det inte alltid, inte med samma visnings problem med signalerna, vilket gör det lite lurt att åtgärda. Det sker bara vid uppstart av rutten, när signalerna skapas , så är inte på korvtigers resonemang oxå. Fast efter detta problem har hänt så funkar det att lägga in nya objekt och de skapas som vanligt och all den gamla informationen verkar finnas kvar på de tidigare signalerna.

Om du vill ha mer info om detta och TANE så kan jag forska lite mer och lägga upp några skärmdumpar?

mvh
Håkan
Att det bara uppstår ibland beror nog på att TANE är bättre multitrådat. Så medan en processorkärna initialiserar signaler och fyller på alla meddelandeköer kan de andra kärnorna ta hand om dem i de övriga signalerna.

Du får gärna forska mera om detta om du har tid. Jag vet inte om det är något som går att åtgärda, men ju mer information man har ju lättare är det att uttala sig om vad som är fel och vad som kanske kan göras åt det.

Har ett litet experiment som någon av er skulle kunna få göra:

Ta en av era banor som felet uppstår på och gör en kopia av den.
Använd batch replace för att ersätta alla mastrar, SMs och klarerarsignaler på banan med en signal utan massa extra funktionalitet, till exempel:
<kuid:-25:828> Signal BR 3
Använd batch replace till att ta bort alla scenerysignaler också och byt dem mot ett träd eller något som inte är scriptat.
Spara och stäng ned banan.
Kontrollera gärna i CM att banan inte har några STL-signaler eller mastrar som dependencies.
Kör sedan och se vad som händer.
Om samma fel inträffar så är det hela svårt att lösa då begränsningen ligger i Trainz. Om det inte inträffar innebär det antingen att vi kanske kan göra något åt det i scriptet, eller så beror det bara på att signalerna är mer lättviktiga och går snabbare att initialisera, så att Trainz orkar med fler av dem.
Testa gärna detta även i TS2010 om ni har ork/möjlighet.
__________________
-k-
korvtiger besöker inte forumet just nu   Svara med citat