Ämne: Pisstråden
Visa ett inlägg
Gammal 2016-03-25, 11:34   #1423
Dson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Morgongåva, Uppland, Sweden
Inlägg: 2 767
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bönan Visa inlägg
Håller med, Järda är bra så länge trafiken är normal och avlastar en hel del (för min del spelar det ingen roll men kan tänka mig att tex TKL Borlänge är glad att slippa göra utrop).

Utrops-programmet i datorn har en inspelningsfunktion, så man får först spela in och sedan skicka till högtalarna. Det är inte direkt förbjudet att använda det men det finns brister i programmet som gör att det är svårt att få rätt ljudvolym. Pga detta har det aldrig skickats ut mikrofoner till stationerna, men det duger med vilket headset som helst. Jag tycker att det fungerar bra. Det gamla systemet där det bara var att tala direkt i mikrofonen är tyvärr borta då man bytte högtalare till Järda. Det finns kvar på en del ställen, dels på riktiga skogsstatiner samt på de största stationerna (där det finns större behov av att kunna ropa manuellt).

Jag brukar ropa ut manuellt vid förseningar på mer än 10-15 minuter, vid snabba spårändringar eller andra avvikande situationer.
Kan ni på bemannade stationer välja att tillfälligt stänga av automatiska utrop och göra utropen manuellt när du märker att Järda börjar hoppa i galen tunna?
__________________
På internet kommunicerar vi med tecken. Om du stavar och skriver som en idiot kommer du också att bli behandlad som en.
Dson besöker inte forumet just nu   Svara med citat