Visa ett inlägg
Gammal 2017-11-22, 00:13   #5
benkegbg
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Fort McMurray, Alberta, CANADA
Inlägg: 1 382
Standard

Det utlovade testet på TRC-systemet lär ni få vänta på.
Det har blivit en katastrof i Bensland. Datorn havererade och jag fick den stora uppgiften att återställa TANE på nytt.
Eftersom datorn är totalt ominstallerad och allt bortrensat så blev det att installera TANE från grunden.
Efter att ha tillbringat 2 timmar med att köra de två DVD-skivorna samt en tre timmar lång patch upp till build 88364 så gick jag till sängs.

Dagen efter startade jag TANE men ser inte SP2 på välkomstvinjetten.
Loggade in "på min" sida hos Auran/N3V och hämtade hem installationsfilen för just SP2. Städade bort den "gamla" installationen för jag vill inte ha två TANE (vilket jag upplevt det som att det var innan). Det kanske jag inte skulle ha gjort, eller?

För efter att installerat TANE SP2 så fungerar spelet igen - MEN jag har inte lyckats återinstallera den sista versionen av Bensland. Trodde jag hade sparat den, men missat det. Har hittat en version som inte är alltför gammal
och fått in den. MEN - nu återuppstår lite spökerier igen.

Den gamla "road" har tappat färg. Troligen blivit obsolet för den är ju sedan tidig Trainz-tid. STL-material har blivit röd i listan och faulty i CM. Trots försök till nyinstallation från STLs hemsida. Säger att den har för gammal build samt en massa andra konstigheter (datorspråk jag ej förstår).

Någon som vet råd?
Jag har alltså TANE SP 2 HF 90945.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Tane knas.jpg (174.7 KB, 658 visningar)
Filtyp: jpg Rödlistat i CM.jpg (263.3 KB, 660 visningar)
__________________
Benkegbg
Är president i Bensland. Ett land där ALLA älskar att åka tåg.
benkegbg besöker inte forumet just nu   Svara med citat