Visa ett inlägg
Gammal 2010-09-20, 02:08   #138
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard

Just nu är det lite lagg i hjärnkontoret...

Har "i princip" fått ut D-loket i simulatorn, men såklart ska det ju inte vara för lätt... Problemet just nu får jag nog låta ligga till sig lite eller om nån har nån käck ide... Bekymret är att när jag valt loket och ska placera ut det på spåret, så hamnar den på markören så som på bilden, men så fort som ett spår är vid markören när man ska placera det på spåret, så försvinner det. Fast inte helt, för jag markören över andra uppställda fordon, så "knuffas" dom så som att loket på något sätt ändå finns.

Funderingarna hittills är följande:

Eftersom loket bevisligen finns ute i simulatorn, så bör det inte vara fel på de grafiska delarna, dvs shaders och "grafisk" namngivning etc är rätt. Jag letar då logiska fel i namngivning, pivot-punkter, måttuppgifter och liknande, eftersom det känns som att när loket kommer i samröre med spårdatabasen spricker det.

Läst dokumentation hela kvällen (så jag slapp valvaka... ), men det kommer ju nya dagar o kvällar som man kan lösa bekymret... Eller som sagt om nån annan har nån ide... är ju första loket jag konverterar ut, så det är säkert nått trivialt...

Tihi, slutsignalen sitter ju på fel sida ser jag nu...

Bifogade bilder
Filtyp: jpg Ds337_03.jpg (116.2 KB, 496 visningar)
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se

Senast redigerad av Mazz den 2010-09-20 klockan 02:13.
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat