Visa ett inlägg
Gammal 2007-11-19, 11:29   #2
Pursche
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Borlänge, , Sweden.
Inlägg: 1 807
Skicka ett meddelande via MSN till Pursche
Standard

här finns också svaret på varför vi ibland inte ser marken i rutteditorn efter att vi provat att göra en egen rutt.

Citat:
"*IMPORTANT*
NOTE FOR ROUTE CREATORS:
There is currently a known bug whereby on initially loading your route, it will be missing the terrain, sky & weather.
To correct this, click on the Object Set Filter button located in the middle browser pane when in Object Placement mode. This is the small Blue Cube with Orange Triangle on it. When clicked, this will open the Object Set List pane on the right hand side of the screen. From the drop down menu at the top, select Kuju and then tick the box next to RailSimulator. There will be a brief pause and then all the scenery, track and terrain textures will be accessible in your route.
Simply quit back to the main menu, reload your route again and the terrain/sky/weather will appear correctly."


För att göra det kristallklart hur du startar om rutten. Klicka på pilen längst ned till höger som när du vill provköra rutten. Då säger den att du måste spara rutten och det är bara att klicka på OK. när du är i driver mode så avslutar du spelet på vanligt sätt, längst ned i mitten, bilden till vänster.
Efter det startar du upp rutten igen och allt skall fungera.

Jag skall ärligt säga att det inte fungerade för mig i början och jag fick en massa elaka tankar om Kuju och Railsimulator men det visade sig att jag skrivit fel i Blueprinten då jag använde / istället för \ när jag skulle skriva ned mappstrukturen.



Lets see some action now.
__________________
M v h
/Pursche

Senast redigerad av Pursche den 2007-11-19 klockan 11:46.
Pursche besöker inte forumet just nu   Svara med citat