Visa ett inlägg
Gammal 2007-02-17, 13:57   #4
Jonmpa
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Vårberg
Inlägg: 1 011
Skicka ett meddelande via MSN till Jonmpa
Smile

Det kunde gärna vara lite längre avstånd mellan stationerna och 70 km/h på gröna linjen, 80 km/h på röda linjen och 90 km/h på blåa linjen.

Island Metro stationerna är perfekta för alla inomhusstationer, men varför har dom använt vid Midsommarkransen, Zinkensdamm och Mariatorget Högerspår till plattformarna? Annars är den banan en kanonbra början på nånting större om jag förstått saken rätt Fruängen och Västertorp i V 2 såg härliga ut, verkligen, här kommer några tider mellan stationerna som är bra:

Norsborg-Hallunda 1 min
Hallunda-Alby 1 min & 22 sek
Alby-Fittja 1 min & 39 sek
Fittja-Masmo 1 min & 30 sek
Masmo-Vårby gård 1 min & 56 sek
Vårby gård-Vårberg 1 min & 45 sek
Vårberg-Skärholmen 1 min & 6 sek
Skärholmen-Sätra 1 min & 31 sek
Sätra-Bredäng 1 min & 28 sek
Bredäng-Mälarhöjden 1 min & 35 sek
Mälarhöjden-Axelsberg 1 min & 13 sek
Axelsberg-Örnsberg 1 min & 8 sek
Örnsberg-Aspudden 1 min & 5 sek
Aspudden-Liljeholmen 1 min & 41 sek
Liljeholmen-Hornstull 1 min & 10 sek
Hornstull-Zinkensdamm 1 min & 1 sek
Zinkensdamm-Mariatorget 56 sek
Mariatorget-Slussen 1 min & 13 sek
Slussen-Gamla stan 58 sek
Gamla stan-T-Centralen 1 min & 30 sek
T-Centralen-Östermalm 1 min & 43 sek
Östermalm-Karlaplan 1 min & 12 sek
Karlaplan-Gärdet 1 min & 4 sek
Gärdet-Ropsten 2 min & 11 sek p.ga över växlar och nedbromsning vid infarten till station Ropsten till runt 40 km/h och vid halva perrongen 25 km/h
Ropsten-Gärdet 1 min & 47 sek

Hastighetsbegränsningarna är följande: Från perrongänden Axelsberg-Mittspårets slut strax efter viadukten 40 km/h, Liljeholmen Vid bangårdens början (gäller även mot Mörby centrum) -Perrongens början och mot Norsborg från Inne i tunneln strax före Liljeholmen t.om inne i tunneln mot Norsborg eller Fruängen efter stationen, T-Centralen-Strax efter Östermalmstorg (Gäller även mot Mörby centrum) och Strax före Östermalmstorg-T-Centralen 40 km/h (Gäller även mot Fruängen), vid alla ändstationer så även i Ropsten 40 km/h fr.om perrongernas början t.om perrongens mitt och sedan 25 km/h resten av perrongen
För alla stationer då utom Örnsberg-Axelsberg gäller samma restider mot Norsborg eftersom perrongerna är lika långa åt båda hållen


Fruängen-Västertorp 58 sek
Västertorp-Hägerstensåsen 1 min & 9 sek
Hägerstensåsen-Telefonplan 1 min & 31 sek
Telefonplan-Midsommarkransen 1 min & 9 sek
Midsommarkransen-Liljeholmen 1 min & 33 sek
Sträckorna t.om Östermalmstorg blir samma som mot Ropsten
Östermalmstorg-Stadion 1 min & 19 sek
Stadion-Tekniska högsk. 1 min & 11 sek
Tekniska högsk.-Universi 2 min & 30 sek
Universitetet-Bergshamr 2 min
Bergshamra-Danderyds 1 min & 30 sek
Danderyds-Mörby centru 1 min & 46 sek Höger ankomst sida för en gångs skull vid en ändstation utom vid Akalla
Danderyds-Mörby centru 1 min & 48 sek Vänster ankomst sida, den vanligaste ankomstsidan vid en ändstation
Mörby centru-Danderyds 1 min & 36 sek Från Höger avgångssida som det brukar vara vid ändstationerna utom vid Akalla
Västertorp-Fruängen 1 min & 27 sek p.ga bromsade ner till 40 km/h vid perrongens början i Fruängen och sedan till 25 km/h vid perrongens mitt

Ska även ut så småningom och samla in exakta tider för:

LINJE 10
LINJE 11
LINJE 17
LINJE 18
LINJE 19

Efter dom tiderna jag skrivit i detta meddelande försöker jag fixa min Stockholms tunnelbana och jag har lyckats Norsborg t.om Vårby gård med maximal differens på cirka 5 sekunder vid normal körning med C20 tåget.
Mvh Johnny Nilsson
Jonmpa besöker inte forumet just nu   Svara med citat