Visa ett inlägg
Gammal 2015-11-29, 15:17   #35
wase
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Haninge och Västervik, Sweden.
Inlägg: 478
Standard

Hej på Er!

TACK för Era positiva uttryck!!

Jag är ju egentligen inte ruttbyggare utan 3D objekt byggare. Den här rutten började som en teststräcka på 1 km där jag skulle samla ihop och placera ut 1 exemplar av de 3D objekt jag byggt under åren, för att kunna se och eventuellt optimera dessa, fixa texturer osv. Sen har det bara vuxit...

Köpte Train Simulator 2015 och blev grymt besviken på simulatorn, men framförallt på användarvillkoren. En tanke började gro i huvudet. "Kan man bygga en rutt i MSTS som nästan liknar TSR 2015"? Det borde gå att komma ganska långt i jämförelse, förutom det som är unikt för TSR.

Jag tänker i möjligaste mån, att bygga rutten med så mycket objekt och trix som bara går. Därför tar jag tacksamt emot tips och trix, vad man kan göra som jag har missat.

När det gäller signalsystem och aktiviteter, får Ni mina forum vänner hjälpa mig, innan rutten släpps. (jag är ju 3D byggare inte ruttbyggare)

Här är en nattkörning genom Wasefors norrifrån, då dagkörningen var söder ifrån.

https://youtu.be/bSxCbi3_o0w

Jag har märkt att mina videos från Youtube "flapprar, blir suddiga" ibland när jag tittar i datorn. Vet inte varför? När jag ser videorna på mitt Linux medicenter på TV'n är det perfekt bild, måste nog vara något med datorn... Jag kör ju både datorn och Tv'n på samma internetlina...

Må Väl!
Wase
wase besöker inte forumet just nu   Svara med citat