Visa ett inlägg
Gammal 2009-05-05, 01:03   #58
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard

Angående hytt så är det i dagsläget ett fristående projekt för CW-modeller, som Janne uttrycket fint i ett inlägg i annan tråd:

Citat:
Ursprungligen postat av Janne Visa inlägg
Håller helt med Bengan om att modellen är ett projekt och hytten ett annat. Skulle man lägga ut arbetet med modell+hytten skulle förmodligen priset bli det dubbla. Hytt får "vi" lösa över tiden på annat sätt.

Arbetet med att få in modellerna i respektive simulator sker av Fredrik med visst bistånd och allmänt glada tillrop från välkända profiler här på forumet.

Hildingen Yo1 rullar på fint i TS2009. Jag är övertygad om att den kommer att rulla på lika fint i KRS och kommande TS-2. Det här blir bara roligare ju längre tiden går.

Angående "paketlösningar" så ser jag egentligen det så att vi har trots allt har lite olika smakinriktningar och "paketlösningars" innehåll tilltalar förmodligen inte alla som är intresserade av CW. Dessutom skulle det innebära att varje enskild måste skriva på sig för en betydligt större summa än om man tar fordon för fordon. Detta skulle då resultera i för få beställningar för att det skulle ens komma igång och då skulle vi inte ha en fortsättning alls.

Vartefter CW fått ut olika saker, lok, hytter mm, så arbetas det upp en erfarenhet som gör att den tråkiga fasen vi just nu befinner oss i för att få ut Rc i RailSimulator går mer flytande och även att 3D-modellen i vissa avseenden är byggd så det blir smidigt både för RS2009 och Rail Simulator eller RailWorks som den snart heter... Nu är sanningen den att vi måste lära oss en del grundläggande saker för RS, som i sig inte är komplicerade. Bara man vet hur. Min erfarenhet från att ta ut vagnar i Rail Simulator är att det går betydligt enklare och mer kontrollerat än i MSTS där min erfarenhet historiskt ligger. Men, innan man fått alla "aha-upplevevelser" på plats, så kan ju en enda enskild gåta ta hur lång tid som helst att lösa. När den väl är löst undrar man vad det va som tog sån tid...

CW har jobbat en del "i det dolda" för att dels ta vara på erfarenheten av hur det gick i Rc-projektet och hur ska CW i detalj lägga upp fortsättningen för att det ska fungera på bästa sätt, inte bara tekniskt utan även hantering av "rörelsen" som sådan. Det som är sagt mellan CW och modellbyggaren är att vi får precis så som vi vill. Men arbete har sitt pris och därför är det enda rimliga idag att hytterna är separata projekt.
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat