Visa ett inlägg
Gammal 2017-02-07, 02:09   #5
leoj
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2002
Ort: Stockholm, Sweden
Inlägg: 1 430
Angry

Det håller på att komma extremt många fina ord ur min mun här som inte riktigt passar sig skrivna
Man skulle kunna sammanfatta det med

Nåja, var väl inte riktigt ursprungsfrågans script jag håller på med nu..
Men kan ju lika gärna sammanfatta alla mina scriptproblem tillsammans..
Citat:
- Syntax error in script 'swestationinfo.gs' for asset <kuid2:63124:28102:1> "Hidden platform TEST 100x4x0,88m 1 track"
- TrainzBaseSpec::CacheScripts> ** GSC> swestationinfo.gs(406) : function GetAsset not declared, line 406.
- swestationinfo.gs(406) : function GetAsset not declared, line 406.
Kod:
Asset asset = GetAsset(); (rad 406)
StringTable strTableA = asset.GetStringTable(); (rad 408)
Kanske är så att man helt enkelt ska ge upp detta.. För hur jag än vrider och vänder på allt möjligt så hatar trainz mig..

Försökte mig exempelvis mig på att göra ett library.. Den bara fräste och spottade trotts att jag tyckte jag gjort liknande två andra personers script..

Om jag ska vara helt ärlig fattar jag inte ens vad det är som gör att rutan egentligen dyker upp..

För att sammanfatta vad jag försökt göra..
Jag tänkte först ge mig på att lägga till ett val på det normala stations scriptet.
När jag grottade ner mig i scripten insåg jag att jag ville egentligen skriva om lite andra funktioner också i scriptet som jag inte uppskattar..
Så jag löste det med att kopiera genericpassengerstation.gs och passengerstationinfo.gs och döpte om dessa helt enkelt.

Min önskan hade varit att inte ha med all kod utan bara att mina ersättningsfunktioner skulle slå ut orginalkoderna.. Men.. Ja..
Nu sitter jag och svär och fattar inte mig på hur trainz ens tänker i script.. I min mening finns det ingen logik i något just nu.. Eller ja, varför man inte har lyckats klämma ut en vettig guide som börjar på a och slutar på d och förklarar alla steg på vägen.

Jag tycker att om man läst Java på gymnasiet och en kurs i vardera Java/C på högskolan så BORDE jag förstå koden och se något sammanhang, men nej..
__________________
/Leoj
Jaudidamdamdubidamdam
leoj besöker inte forumet just nu   Svara med citat