Visa ett inlägg
Gammal 2023-03-30, 00:15   #168
korvtiger
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 716
Standard

När jag ändå höll på att uppgradera slutsignalerna i STL-koppel, så passar jag på att göra PBR-texturerade och LOD:ade koppel och tryckluftsslangar också. Har blivit klar med kopplet som är av 1898 års modell. Snyggt blev det!


Nya kopplet både på Hs:en och mitt Sa-lok. Notera att det är två olika modeller som ser lite olika ut i infästningen mot buffertplåten.

Härnäst ska jag göra slangarna till tryckluftsbromsen, vilket ska bli spännande då jag tänker försöka mig på en animeringsteknik som jag aldrig provat till Trainz förut! Återkommer om resultatet på det längre fram.

Dessa koppel, slangkopplingar och slutsignaler kommer att släppas i ett paket som ersätter det gamla STL-koppel-meshbiblioteket som Lan gjorde baserat på en del mesher från STW (slutsignaler). Gamla biblioteket kommer naturligtvis att fortsätta att följa med i STL Source paketet när man laddar ned det för att gamla vagnar ska fortsätta att fungera, men vi kommer rekommendera att använda dessa nya mesher för alla framtida byggen.

Kan även nämna att STL-koppel NG kommer att få en ersättare med PBR-texturerade och korrekt LOD:ade koppel som Tanigardi håller på att göra, men de får han visa bild på i någon annan tråd Även detta nya bibliotek kommer att följa med i STL Source när det är klart, så att smalspårsbyggare kan dra nytta av dessa koppel.
__________________
-k-
korvtiger besöker inte forumet just nu   Svara med citat