Visa ett inlägg
Gammal 2018-11-14, 01:56   #6
benkegbg
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Fort McMurray, Alberta, CANADA
Inlägg: 1 382
Standard

Plastfigurer eller aliens Själv fick jag några slemmiga ägg istället för "Boulders".

Men till ämnet:
Kan du förklara för mig? Jag har gjort så här - och det är förmodligen helt fel:
Utgångspunkten är Content Managern i TANE. Där finns Bensland Jernvegar. Jag vill nu skapa en CDP-fil på landet och föra upp till nya TRS19. Är det så här jag ska göra?:

Högerklickar jag på rutten och väljer List Dependencies så kommer allt material som använts i banan upp? Jag sorterar och markerar allt UTOM följande 4 grupper:
1. Built-in
2. Installed payware.
3. Modified faulty och
4. Open for edit payware.

Vad som är kvar är således tre stora grupper:
"Base", "Installed from DLS" och "Modified".
Med dessa tre grupper av material markerat, så högerklickar och väljer Export to CDP... så får jag bara en packad CDP-fil med dependencies, inte själva rutten! Så det är nog helt fel?!
Hur ska jag göra för att få med basborden, själva rutten också?

Om jag förstår rätt - och inte får använda "built-in" så blir Bensland helt tom på innehåll. Det är nära hälften (1.139 saker av totalt 2.644 saker) av allt material som använts !.

Det jag har gjort är : Om jag bara högerklickar på rutten och väljer Export to CDP... så får jag med alltsammans. Det är så jag har gjort och nu - Jag har ett Bensland med allt material på banan utom en del marktexturer och lite annat som går att reparera. Det är just den rutten (TRS19-versionen) som jag skulle vilja dela med mig - när jag känner att den är klar. Men jag vill veta hur jag ska göra för att få den att fungera för er.


Hälsningar
Bifogade bilder
Filtyp: jpg TRS19 Boulder.jpg (162.3 KB, 56 visningar)
__________________
Benkegbg
Är president i Bensland. Ett land där ALLA älskar att åka tåg.

Senast redigerad av benkegbg den 2018-11-14 klockan 01:59.
benkegbg besöker inte forumet just nu   Svara med citat