Visa ett inlägg
Gammal 2022-01-09, 10:26   #8351
Jockes
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 823
Standard

Otroligt snyggt rely, älskar verkligen hur du fåt till alla detaljer. För min del var det dock ett tag sedan jag rörde Trainz, oktober var nog sist (försöker dock hålla mig uppdaterad på DLS så man ser vad för nytt roligt som laddas upp ).

Bygget på Frankenberg går vidare, tror precis jag gjort färdigt ett session, ska göra något till (lite lättare, denna var rätt komplicerad då den innehöll ett byggarbete) innan jag släpper rutten+sessions.


I sessionet blir det möte med ånglok vid plankorsningen (om man inte kör allt för långsamt...).


Har man tur hinner man även se ett lokaltåg!




...som puttas på av ett 218-lok.


Vändslinga, bensinmack och 218-lok.


I Camitz är det möte med linje 3, för att få en 20-minuters tidtabell Camitz-Schnelsen. Till Hohnsen (Linje 3) och Frankenberg Bahnhof (Brücke) (linje 4B) är det 40-minuterstidtabell.

Allt finns på DLS, så rutten kommer inte kräva några besök på skumma hemsidor, utan allt finns där, bara trycka "Download" så laddas allt ner. Lär förstås kräva en FCT, men den kostar väl typ 30kr i månaden tror jag och det tycker jag lätt att det är värt för det fantastiska verktyg det är!
__________________
//Joakim Wahlberg
Jockes besöker inte forumet just nu   Svara med citat