Visa ett inlägg
Gammal 2015-05-22, 16:36   #7
CGD
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 881
Standard Men var är boxen?

Jag tycker det är rätt svagt utav N3V att vi som betalade boxen för, är det två år, ett bra tag sedan inte har fått den, men att den finns att köpa ute i butik.
Det kan ju knappast ta längre tid att skick våra exemplar till oss än vad det tar att skicka dem till butiker.
Ni har sett att alla Kickstarters som beställt en skiva får en något annorlunda variant än alla andra. Vi kan stänga av DRM! Men gör vi det så har vi inte heller någon kontakt med N3V. Inga uppdateringar eller något annat. Tänk då också på att när TANE väl är installerat så måste vi inifrån spelet ladda ner en riktigt stor patch. Om jag har förstått rätt så är TANE 8 GB stort och patchen är större än 4 GB. Det är detta faktum som gör att den inte går att ladda ner till den egna datorn, det skall inte gå att köra exe filer som är större än 4GB.
Det är ju bara rent påhitt från N3V. Om nu det skulle vara riktigt så finns det ju andra lösningar. TANE är ju 8 GB så hur går det då att köra!Det är ju bara att dela upp den i flera delar. Se hur de har gjort med exempelvis TS12.

Jo jag köpte tolvan till och med två gånger eftersom skivan gick sönder. Jag tycker tolvan är klart sämre än Trainz 2010. Visst det finns vissa roligare saker, exempelvis ljudet. Men jag tycker illa om låsta växlar. Om jag skälv vill köra lite och och rangera så är det ju hopplöst att växlarna låser sig. Jag har också hoppats på ett bättre körläge. Först jag jag ha bort all text som står vid växlar och annat samt få den röd gröna växelindikatorn mindre. På de fasta växlarna som Trainz har är det en liten diskretare indikator. Stänga av det helt tycker jag inte om för då blir det för svårt att se hur växeln ligger. Jag vill också köra i "Cab mode" men tycker det är lite dåligt. Det borde som regel finnas fler körlägen än åtta. Vissa har ju både 16 och 32. Sedan borde ju bromsarna bli bättre. Fasta lägen tack så som körlägen. Jag gillar "Cab mode" eftersom där kan man råka ut för att hjulen slirar och när man stänger ner på gasen så fortsätter tåget ändå att rulla. Rätt läckert när man har ett stort ånglok och när det kör framåt så lägger man in backen och kan då se hjulen rotera bakåt fastän tåget går framåt. Likaså om man har tung last och hjulen bara slirar. Men jag tycker det är för svårt att köra ångloken och heldumt att det inte går att köra flera på en gång. Det gick det i tidigare Trainz. Det får inte bli för svårt för det är inte en lokförarsimulator jag vill ha utan ett tågspel.

Jag har inte varit någon storspelare på datorn utan har förutom några små enkla spel egentligen bara Trainz. Men nu har jag börjat titta på annat. Är det någon här som har erfarenhet utav;
Cities Skylines Deluxe Edition
Cities in Motion 1 och 2
Ships Simulator Extreme
http://www.citiesskylines.com/


Dessutom ser det ut som att det finns tilläggsskivor till Cities in Motion så som,
Cities in Motion Soundtrack
European Vehicle Pack
Marvellous Monorails
European Cities

Senast redigerad av CGD den 2015-05-22 klockan 16:51. Anledning: Så rac_hammers inlägg
CGD besöker inte forumet just nu   Svara med citat