Visa ett inlägg
Gammal 2016-06-11, 02:01   #54
blomsson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2011
Ort: Vingåker
Inlägg: 343
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jgloket Visa inlägg
OBS Utan att veta någonting om script så måste jag fråga om signalerna måste vara så avancerat programmerade.

Jag vill gärna själv välja signalbild och STH beroende på kommande signal. Och det är klart att en signal måste veta om det är fritt till nästa signal och vad den signalen visar. Men om man läser er tråd så verkar alla signaler skicka små meddelanden till alla andra.

Är det möjligen så att Svenolovs script är för avancerat för spelet?
Kan man kanske göra ett nytt enkelt script?

Bara undrar, för programmering är ingenting jag kan.
Jag har kollat en del i svenolovs script (det som går att se) och tycker också att det ser väldigt komplicerat ut.
Däremot så kan du ju välja vilka signalbilder som signalen kan visa till vilket objekt. Dock är det inget beteende som jag tycker om, eftersom det går att kringgå signalens inbyggda säkerhetssystem. Och man måste göra mycket jobb som istället borde hanteras i scriptet av programmeraren.

Jag håller på och försöker att programmera ett modernt signalsystem baserat på reglerna och föreskrifterna i Säo (numera TTJ). Om det finns ett intresse för detta kan jag starta en ny tråd och tala om mina tankar och ideér och få lite input utifrån!

mvh
Håkan
__________________
Fd. signalreparatör på Banverket. Sjukpensionär bla pga Aspergers syndrom.
Använder numera T:ANE på en iMac (Retina, 27", -15), 24GB, OSX Sierra 10.12.6 (25/9-17)
Hemsida för nedladdning av mina objekt: https://blomsson4073.se/index.html
blomsson besöker forumet just nu   Svara med citat