Visa ett inlägg
Gammal 2016-06-11, 00:41   #53
blomsson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2011
Ort: Vingåker
Inlägg: 343
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av korvtiger Visa inlägg
Problemet är att alla signaler vid start skickar ett uppdateringsmeddelande till alla andra signaler, ungefär samtidigt som att alla växlar framför en signal läggs om två gånger. Detta tillsammans innebär att det blir för många meddelanden att hantera för Trainz, som begränsar antalet meddelanden per objekt till 1024 stycken.
Varför måste växlarna läggas om, och två gånger dessutom?

Citat:
Ursprungligen postat av korvtiger Visa inlägg
För mig så fungerar det i alla fall att köra på banan efter att alla fel dykt upp, så det är går ju fortfarande att köra även om det är lite tråkigt att saker måste krascha först.
Samma här, är ju dock irriterande med buggen i nedre kanten!

Citat:
Ursprungligen postat av korvtiger Visa inlägg
Har dock hittat att växlar läggs om av scriptet som MegaCreator trodde. Dock verkar det inte ha något att göra med udda/jämt utan med linjeplatssignaler, vilket jag inte riktigt förstår vad det är. Funderade på om det hade med Bemannade/Obemannade stationer att göra, men jag kan inte se några sådana kopplingar. Man skulle kanske kunna plocka bort denna del av scriptet, men jag är väldigt osäker på vad som skulle hända och vad för funktionalitet som eventuellt skulle kunna försvinna.
Linjeplats är en plats på linjen med växel eller rörlig bro i tågspåret. Den förreglas i linjeplatssignal, utfartssignal eller blocksignal med linjeplatsfunktion.
Min bana har dock inga sådana inställningar i signalerna så verkar konstigt om det skulle påverka funktionen.
Bör inte ha något med stations funktionen att göra, eftersom det sker på linjen, dock skulle det kunna ha med linjeblocket att göra som ju inte fungerar!

mvh
Håkan
__________________
Fd. signalreparatör på Banverket. Sjukpensionär bla pga Aspergers syndrom.
Använder numera T:ANE på en iMac (Retina, 27", -15), 24GB, OSX Sierra 10.12.6 (25/9-17)
Hemsida för nedladdning av mina objekt: https://blomsson4073.se/index.html
blomsson besöker forumet just nu   Svara med citat