Visa ett inlägg
Gammal 2016-05-31, 00:24   #49
korvtiger
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 716
Standard

Tack för de testen.

Det verkar alltså som om min fix gjorde saker värre, i enbart 1/3 fall så dök signalbilderna upp?

Jag tycker inte att Timeout borde ha något med Message Overflow att göra. De kanske triggras av samma sak, men jag tror inte att den ena direkt orsakar den andra. Det låter dessutom på er som att det felmeddelendet inte alltid förekommer.

Julgranen innebär ju egentligen bara att signalen inte har initialiserats. Om signalens tråd har kraschat på grund av meddelendekön så är detta inte så konstigt.

Jag börjar få slut på bra idéer att testa. Har letat igenom hela koden och det verkar bara finnas ett enda ställe där STL-koden skickar ett Signal, StateChanged-meddelande och det är när den initialiserar en mastersignal. Och det var det stället som jag försökte fixa i min bugfix. I värsta fall betyder detta att det är underliggande kod som skickar meddelandena och då är det inte säkert att vi enkelt kan göra något åt saken.

Det enklaste skulle nog vara om någon av er skulle kunna skicka sin bana till mig, så att jag kan utföra tester själv. Det är mycket enklare när man har något att testa på, så man kan leta sig fram till felet genom uteslutningsmetoden eller att skriva ut vad för delar av koden som körs.
Skicka mig ett PM, det behöver bara vara banan, huvudsessionen samt eventuellt spår-assets om ni använt något annat än de inbyggda, eller de som finns på STLs hemsida.
__________________
-k-

Senast redigerad av korvtiger den 2016-05-31 klockan 00:25.
korvtiger besöker inte forumet just nu   Svara med citat