Visa ett inlägg
Gammal 2014-03-05, 16:01   #194
ADDE
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Södermalm
Inlägg: 1 361
Skicka ett meddelande via MSN till ADDE Skicka ett meddelande via Skype™ till ADDE
Standard

Det går ju alltid att skapa en ersättningsmeny för oss som inte har flash, t.ex. mobiler. oftast räcker det att man använder någon typ av ersättningskod. (Jag känner till "Noscript" för Javascript, men någon motsvarande känner jag inte till för flash.) och snickra ihop en meny där istället. På youtube så funkar det att har jag inte flash så tar de fram HTML5-Spelaren till mig, om man inte ska visa reklam, förstås. Då kan jag inte se det klippet. Men de använder en sorts ersättningskod som visas om yotuube upptäcker att jag saknar flash.

Det gäller att se till så alla kan använda hemsidan. Den är ju inte så smartphone-vänlig av sig...

EDIT: Testade nu även på min mobiltelefon (WP8) och resultatet är samma där. Smartphones är kända för att inte vara flashvänliga av sig.
__________________
Mvh SummerADDE

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.

Senast redigerad av ADDE den 2014-03-05 klockan 16:03.
ADDE besöker inte forumet just nu   Svara med citat