Visa ett inlägg
Gammal 2011-12-14, 23:32   #42
spyfrog
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
Själva 3D skapande skulle inte påverkas något vidare än det du gör idag. Utan det är själva exporten som må se annorlunda ut. Det skulle betyda att alla ens 3D objekt skulle kunna gå att exportera till outerra.

Om de har fungerande spår från början, med de riktlinjer och fysik som används för spåret så skulle en tågsim utvecklare *bara* definiera hur tågen och system fungerar.
Det är vad jag förstått deras plan som. Det återstår att se hur de gör med olika delar.
Problemet med detta är att jag funderar på hur mycket denna motor kostar?
Redan en vanlig grafikmotor kan vara ganska dyr och skall man då även lägga till fysik mm så blir den väl ännu dyrare... och då skall man tänka på att det finns bra gratisalternativ när det gäller grafikmotorer. Vad jag försöker säga är att Outera måste spara in så mkt pengar så att det lönar sig att köpa in den och inte utveckla fysik och grafikmotor själv (eller delar av det).

Det är dessutom ganska trångt på tågsimulator marknaden idag. Det finns två kommersiella tågsimulatorer - jag tror inte det finns en marknad för tre. Dessutom är OpenRail påväg att bli en stark konkurrent som dessutom är gratis.

Själv tror jag nog att Outera kommer att användas till en flygsimulator först. Det finns ett hål att fylla där efter Microsoft Flight simulator och där passar Outera in bra.
spyfrog besöker inte forumet just nu   Svara med citat