Visa ett inlägg
Gammal 2009-01-14, 16:02   #13
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pierre
Är i valet och kvalet...

Å ena sidan är detta en god idé och ju fler som är med, ju billigare blir modellerna. Å andra sidan är jag intresserad att få dessa till MSTS 2. Och MSTS 2 kommer ju inte än på ett tag, så det känns dumt att köpa nått man inte kan använda! Vad göra, vad göra?????
Man skulle väl kunna resonera som så här, att ju tidigare det här arbetet kommer igång, ju fler modeller har vi möjlighet att ha klara till att MSTS-2 kommer. Så, om man bara är intresserad av MSTS-2, så är det en slags investering för att få så många modeller som möjligt till MSTS-2, när det väl är dags för MSTS-2-release.

Sen tror jag att hela det här konceptet för med sig massa bra bieffekter. Bra för tågsimulatorhobbyn. En bra sak tycker jag är den anda som växer fram att man kan jobba med saker som sen kan användas på olika simulatorer. En slags kollegial stämmning växer fram mellan användare av olika simulator-plattformar. En annan för mig själv bra sak, är att jag fick lite "eld i häcken" med att börja modellera... Även jag hägrar kanske mest efter MSTS-2, men det tar tid att modellera och på det här sättet så har vi kommit igång. För min egen del kan det vara att intresse föder intresse, enkel som man är...
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat