Visa ett inlägg
Gammal 2020-05-22, 10:35   #2603
wase
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Haninge och Västervik, Sweden.
Inlägg: 478
Standard

Hej på Er alla!
Hoppas att Ni är friska och krya, samt att Ni håller avstånd och tvättar händerna nu i Covid19 tider. Enda sättet att skydda sig, som jag ser det.

@Totte: Jag finns här i teamet. Mikban har blivit vår outnämnde kommunikatör = bekvämt!!
@mmax45581: It will take long time until we can realese the route. So you have a lot of time to build IORE!!

Själv arbetar med Malmbanan, så fingrarna glöder. Som Mikban sa, så är nu Malmbanan till 75% signalerad. Det är tänkt med signaleringen, att jag ska hinna göra resten nu i helgen. Sen tänkte jag lägga spår till Haparanda så Ni i framtiden kan köra till Finska gränsen.

Har provkört hela sträckan från Narviks hamn som heter Fagernes, ända ner till LKAB i Yttre Sandskär, söder om Luleå och det var lååååånnngggt…
Körde med Reginan annars tar det för lång tid. Har även testat sträckan Vitåfors till Yttre Sandskär och det gäller att man har gott om tid, speciellt med DM3 malmtåg med Vmax 50 km/t.

Mikban och Mikael321 kämpar med att få upp Norra stambanan till Boden Södra, för anslutning till Malmbanan.
Sen på stambanan ska det upp kontaktledningar, kraft, tele, kilometerskyltar, signalering, driftområdesskyltar mm så det är mycket jobb kvar. Största jobbet är nog all skog, samhällen mm...

Nu får Ni alla ha En Riktigt Fin Helg, så kommer det nog lite nya bilder från oss i Teamet på söndag!!

Keep distance and wash hands - Håll avstånd och tvätta händer!!!

Bild nedan Infart Luleå, som växer...

.
Bifogade bilder
 

Senast redigerad av wase den 2020-05-22 klockan 10:53.
wase besöker inte forumet just nu   Svara med citat