Visa ett inlägg
Gammal 2013-11-25, 23:59   #187
svenolov
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Lom - Norway
Inlägg: 1 272
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jockes Visa inlägg
Är det ett känt problem att trackside-vägskyddsignaler inte fungerar? (vet att Trackside huvudsignalerna skulle sluta fungera) Fick byta ut mina mot sceneryobjekt. Dock kan jag inte välja vilken vägskydd dem (vägskyddsignalen) ska tillhöra, och har slarvat bort guiden till paketet...

Och ett förslag:

Med STW's vägskyddspaket kunde man kontrollera bommarna genom att köra in tåget på den belagda sträckan, detta tycks ej vara möjligt med STL-paketet, skulle det vara möjligen med en knapp som säger något i stil med "Provfäll bommar"? Det skulle underlätta rejält när man bygger vägskydd och vill passa in stolpar o. dyl
När det gäller dom gamla betaversionerna av trackside-vägskyddsignaler för STL systemet så fungerar dom inte i nuläget. Det är bara sceneryvarianten (med osynlig master) som fungerar. Dessutom så kan man inte använda STW's V-signaler till STL Vägskydd. Och det kommer man aldrig att kunna göra.

Svenska trackside signaler (inkl. v-signaler) anpassade till STL Trackside systemet kommer att uppdateras efterhand. Lagom till jul afton så kommer tomten.

STL Vägskydd har många fler möjligheter, är mer dynamisk när det gäller ringsträckor och förreglingar, än STW's vägskydd. Information kommer.

EDIT: Knappen "Provfäll bommar" ska jag fundera på. Kanske en bra ide?
__________________
svenolov

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).

Senast redigerad av svenolov den 2013-11-26 klockan 00:03.
svenolov besöker inte forumet just nu   Svara med citat