Visa ett inlägg
Gammal 2018-06-07, 17:43   #13
Nils Blid
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 2 055
Standard

Det finns anledning att nu kommentera ett antal knepiga inslag från mig på sista tid. Efter analyser med hjälp av ett TANE-program i en gammal Win 7-dator är jag nu rätt säker på vad som hänt.

För tre veckor sedan köpte jag en ny HP-skrivare och tog samtidigt bort den gamla Canon-skrivaren. I omedelbar anslutning därefter kunde jag inte öppna Driver-läget i TANE. Däremot fungerade Session OK.

Felet har återkommit ständigt efter detta. Jag kan alltsåinte testköra Nynäsbanan i TANE – nödvändigt för att kunna lägga ut banan i Forum när den är klar. Enkelt uttryckt; utan testkörning ingen Nynäsbanan i TANE.

Jag har lagt ner krut för att lösa problemet. En av möjligheterna har varit att det är ett djupt fel i TANE:s Appdata. Därför har jag i dag ominstallerat TANE tre gånger och med hjälp av proffs tömt Appdata och byggt upp det genom den sista ominstalleringen.

Nu återstår bara en enda otäck tanke; skall jag behöva ominstallera datorn. Kan inte använda den väl fungerade ”B-datorn” för testkörningen - den är blockerad av frun och släktforskning.

Har kommit bra långt med Nynäsbana – och vill bra gärna göra den färdig.

Nisse
Nils Blid besöker inte forumet just nu   Svara med citat