Visa ett inlägg
Gammal 2021-07-09, 14:17   #146
germundal
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2013
Ort: Linköping, Sweden
Inlägg: 408
Standard

Jag har gett Kevpa tillstånd att fortsätta bygga söderut, hela vägen till Malmö. Just nu har fokus varit på Nässjö, och några bilder på hur det ser ut just nu finns här under.

Tidigare har vi avvaktat med att bygga till Nässjö, då vi ville låta Hgv bygga Nässjö. Eftersom inget hänt pga olika problem som vi har full förståelse för, beslutade jag mig för att låta stambanans spår fortsätta söderut. Eftersom att Nässjö är en viktig punkt för både Jö-banan och SSB så var detta ganska väntat, båda banor vill ha med Nässjö vilket i sig inte är något problem. Problemet kommer vid mergande, som varit något jag velat göra sedan jag började projektet. Vid merge kan bara ett Nässjö finnas, och vi kom fram till att det vore bäst om det blev SSB's egna Nässjö, hade vi använt Jö-banans Nässjö så hade det lämnat ett hål mitt i stambanan som hade behövts fyllas I varje gång vi vill släppa rutten.

Min tanke är att vid nästa släpp kommer jag försöka merga Jö-banan med Project SSB, och lägga till/ta bort spår som behövs. Men det kommer inte gå helt enkelt;

Tyvärr fungerar inte Jö-banan längre i 64bit. Att banan fungerar i 64bit är ett krav för Project SSB, då projektet är omöjligt i 32bit. När jag mergar Jö-banan och "Kevpas del" (Södra, södra stambanan) finns det en stor risk att även Kevpas del slutar fungera i 64bit. Då kommer jag behöva kontrollera alla vägskydd och kanske vissa signaler på Jö-banan, och göra mitt bästa för att hitta trasiga länkar.
Ett annat generellt problem vi har med merge är att markers inte följer med rutten vi mergar, så i detta fall skulle alla markers försvinna på Kevpas del samt Jö-banan. Jag misstänker att markers är inkluderat i Tracks.bin och jag ska göra mitt bästa för att lösa det här problemet tills nästa version.

Här är några bilder från Kevpa och hans arbete.



__________________
ArvidG03SWE

>Project Södra Stambanan + Discord
>Repaints

germundal besöker inte forumet just nu   Svara med citat