Visa ett inlägg
Gammal 2017-02-03, 13:22   #1
blomsson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2011
Ort: Vingåker
Inlägg: 343
Standard Tavlor, tavlor och tavlor!

Hej!
Förutom de tavlorna som jag saknar och nämner i Nisses kilometer-tråd "Fram och bakåt" så kommer här några till i denna tråd istället för att kapa Nisses tråd!

Under mitt arbete med ett eget tavelsystem (återkommer med information om det i min signalsystem-tråd) så har jag upptäckt en del fel i texturgrupperna.

Det finns en tavla kallad fiktiv-försignal (egentligen försignaltavla) som finns i "ATC sign 350x350 texture group" den är för liten.
Borde kanske finnas som en egen tavla.
7036620_1.jpg
645x645mm

I "ATC sign 510x480 texture group" så finns det två tavlor som heter Strax-25 och Strax-D, det ska vara Stax-D. Stax-25 har jag inte hittat någon tavla som heter.
7053527_1.jpg
Korrekta mått

Det finns också en tavla "Gräns för växling" som numera finns som en symbol-tavla, som ersätter den med text.
7036581_1.jpg
510x350mm

Sedan så finns det en del tavlor som kanske inte har ett helt korrekt mått men som man knappast kan se med blotta trainz-ögat.
Avståndstavlan är väl undantaget, där den är olika stor beroende på om det är tre siffror (480x510mm) eller fyra siffror (510x645mm) och texten sticker ut vid fyra siffror. Detta kanske går att lösa med mindre text eller så!

Tänkte jag skulle påtala detta ifall det är en taveluppdatering på gång, så behövs det inte göra flera uppdateringar i tät följd!

Det saknas även tre tavlor som har med radioblock och tvåskens-signalering att göra och flera tavlor med för att märka ut signalpunkter i dessa system att göra. För min egen del så är inte dessa tavlor av intresse förrän jag (eventuellt) börjar att arbeta med den delen av signalsystemet!

mvh
Håkan
__________________
Fd. signalreparatör på Banverket. Sjukpensionär bla pga Aspergers syndrom.
Använder numera T:ANE på en iMac (Retina, 27", -15), 24GB, OSX Sierra 10.12.6 (25/9-17)
Hemsida för nedladdning av mina objekt: https://blomsson4073.se/index.html
blomsson besöker forumet just nu  
Svara med citat