Ämne: InterItino
Visa ett inlägg
Gammal 2015-01-21, 17:25   #101
ADDE
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Södermalm
Inlägg: 1 361
Skicka ett meddelande via MSN till ADDE Skicka ett meddelande via Skype™ till ADDE
Standard

Hastighetsbesked... Att skapa en hel ATC-system är ju ett projekt för sig... två användare har redan gett sig in i denna före dig, men inte kommit hela vägen (Mawkish & Kungfisk). Självklart vore det helt underbart om man gjorde ett Fungerande ATC-system för TS2015, och speciellt Radioblock, som är väldigt unikt!
Dörranimationen... verkar trist att spelet håller på jävlas och att animationer inte är det enklaste... Jag tror att Andreas13 fick till det med Y1:an han jobbade med till bl.a. Kinnekullebanan.
Både Vädereffekter och Förarmodeller så som du beskriver det är helt nya områden du ger dig in på... Låter inte omöjligt men kan ju ändå bli en utmaning.

Hur svårt är det att få till flera kameralägen i en förarhytt? Jag tror det finns ett program (Donationware, med ett demo) som gör jobbet med kameraplaceringar åt dig. Tror det även finns artiklar i Enginge Driver om flera kameravyer.

Spelet har stöd för dynamiska nummer, så man kan även få till "Hitta på"-vagnsnummer... Dessa nummer kan även scripta till Destinationsskyltar... men hur svårt är det att få till sådant, tro?

Mina funderingar bara... Ser fram emot motorvagnen. Ska bli spännande att få köra en tur!
__________________
Mvh SummerADDE

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.
ADDE besöker inte forumet just nu   Svara med citat