Ämne: X2000 Projekt
Visa ett inlägg
Gammal 2014-04-02, 17:01   #245
Marcus Gustavsson
Tidigare v10
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
Standard

Efter att ha kollat in din betaversion lite så har jag några synpunkter att ge till dig, i rent konstruktivt syfte!

För det första verkar det vara något skumt som pågår i panelen precis vanför dörren bak på drivenheten, där blir svart i nederdelen från vissa betraktningsvinklar.
Personligen tolkar jag det som ett verticefel.

Sedan ser inte nödbromsen riktigt ut som förebilden, finns inga fyrkanter i hörnen på den, utan det är i grund och botten ett krökt rör som är platt på ena sidan.

Förarpanelen ser också ut att vara lite för smal, den ska gå lite längre ut till höger tycker jag att det ser ut som.
Sedan reagerar jag på det stora antalet texturkartor varje modell har, bara drivenheten har 22 texturkartor om jag räknat rätt, och det utan att jag har tagit med normalmaps och enviromentmaps.

Det antalet måste sjunka, det går att få in alla detaljerna i samma karta och köra större texturupplösning och få samma eller bättre resultat på texturen.
Annars kommer det ta en evighet att ladda modellerna sen när det kommer nya texturer och alla detaljer är på plats.

Fortsätter att följa projektets utveckling med spänning här i dom tysta skuggorna.

Senast redigerad av Marcus Gustavsson den 2014-04-02 klockan 17:07.
Marcus Gustavsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat