Visa ett inlägg
Gammal 2013-03-16, 00:35   #1
Mawkish
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 562
Standard ATC för Railworks

Jag har väl "hintat" om detta i några spridda trådar på forumet redan men tänkte kanske att det var läge att vara lite mer konkret med vad som är gjort hittills. I 3d-väg är det väl inte mycket gjort egentligen ett stycke ATC-panel och en balis är väl det enda som behövs vilket jag är glad för när Windows8 inte riktigt vill komma överens med 3d-programmet tar allt 10ggr så lång tid att göra :/

Fokus så långt har legat på att ge baliser den information de behöver från signalerna(mest klippt och klistrat från KMW:s signalskript med nödvändiga modifikationer) samt få loket att läsa av och reagera på informationen på ett ATC-liknande sätt. Det sistnämda är väl ungefär där jag befinner mig just nu(traggla ATC-manualer, knacka skript och testa i en evig karusell) och kommer så att förbli ett tag tills det hela fungerar som det är tänkt

En videosnutt från en testkörning i nuvarande skick finns att kika på vid http://www.youtube.com/watch?v=pEPtoh8m8Nc.

Helst hade jag modifierat T44:an med ATC direkt men det är tyvärr omöjligt just nu eftersom Blueprint editorn inte kan läsa xml-filer större än 1.1Mb utan att spåra ur helt(detta är påpekat via mail till RS.com och tydligen är det en känd bugg som "kommer fixas" typ innan helvetet fryser till is i vilket fall).

Forsättning följer....
Bifogade bilder
Filtyp: jpg atc1.jpg (248.9 KB, 478 visningar)
__________________
Försöker bygga Älvsjö godsbangård men svär mest över UVW mappning.
Mawkish besöker inte forumet just nu  
Svara med citat