Visa ett inlägg
Gammal 2010-12-14, 00:07   #163
svenolov
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Lom - Norway
Inlägg: 1 272
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av owesafstrom Visa inlägg
Hej!
Jag har utfört de olika punkterna ovan och provkört. Jag har inte fått några felmeddelanden och det är bra. STL-koppel och Couple-command har jag däremot inte fått att fungera tillsammans. Jag är tacksam för din hjälp och ber om ursäkt för att jag tog i lite för mycket i förra inlägget.
Till sist: Min Trainz Version är TS2009 3.1 och build 41844.

Hälsningar
Owe
Bra att du fick det att fungera! Ibland kan det hända att "gammalt" skräp ligger kvar i databasen och dessutom används av Trainz. Det är sällan, men det händer. Problem kan uppstå när det finns flera versioner av kuidnumret installerade. Versionsnumret för kuidnumret används mest av CM för att tala om att det finns en nyare version att hämta från DLS. Sen om Trainz använder rätt version är en annan sak. Det är med orsak av detta faktum som jag inte dribblar så mycket med detta nummer. Läs föregående post.

När det gäller couple kommandot så är det ett känt problem. Jag har också nämnt det någon annanstans på forumet. Men en lösning kommer. Här kan vi bara skylla på föraren som har fått ta på sig ansvaret att vara både klarerare och "kopplare" också. Jag menar inte dig, utan den inbyggda förararen med s.k. Artificiell Intelligens.
__________________
svenolov

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).

Senast redigerad av svenolov den 2010-12-14 klockan 00:09.
svenolov besöker inte forumet just nu   Svara med citat