Visa ett inlägg
Gammal 2009-02-22, 20:52   #49
MatsS
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 304
Standard

Tack för bilderna Bengan. Jag använde dem som texturer så det blev lite bättre skärmar. Den 3-färgade hade jag glömt bort, den är på gång. Det var en ny lampa du hittade, den skall tom gå att modellera lättare än den första då vinkeln är bättre. Vitt ljus framåt och rött bakåt är inga problem.

Det är först och främst TS9 som gäller. Det är oerhört frustrerande att hela tiden blicka bakåt och låta det äldsta styra. Då man köpt en ny version av spelmotorn vill jag och jag antar de flesta se nya features. Om det sen lätt går att få till i TRS så är det bra. Problemet nu är att om man sänker versionsnumret under 2.9 så tror TS9 att det är ett gammalt objekt och då importerar den utan vissa features. Gäller framförallt transparanserna som använder ny och snabbare teknik i TS9. Vi får helt enkelt prova oss fram för att se hur det fungerar. Om någon vill konvertera bakåt och ge ut så är det ok för mig, men betänk riskerna då någon börjar få fel version till sitt spel.

Jag vet fortfarande inte hur man i skript kommer åt en vagns properties i Driver. Jag vet hur man gör sitt eget fönster där men inte att bygga ut den befintliga. Jag antar det finns i Paul Hobbs skript så det får bli en djupdykning in i dem vad det lider.

Mats
MatsS besöker inte forumet just nu   Svara med citat